BDAR

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


Lietuva turi šalies pristatymo užsienyje strategiją

Data

2020 09 09

Įvertinimas
0
co create (002).jpg

Nuo šiol Lietuvos institucijoms nebereikės svarstyti, kaip Lietuvą pristatyti pasauliui, – parengta Lietuvos pristatymo užsienyje 2020–2030 m. strategija. Joje išskirtos pagrindinės valstybės sritys, tapsiančios Lietuvos komunikacijos pagrindu ateinantį dešimtmetį. Lietuva prisistatydama užsienyje išryškins savo pasiekimus ekonomikos, kultūros, valdymo ir talentų pritraukimo srityse. Išgrynintos ir keturios Lietuvos visuomenės vertybės: laisvė kurti, tobulėjimas, veržlumas ir ryšys su gamta. Valstybei svarbios sritys ir vertybės susietos į bendrą pozicionavimą Open for Co-creation (Atviri kurti kartu), kurį vienijantis principas grindžiamas atvirumu, bendradarbiavimu ir veržlumu.

„Mažas šalies žinomumas užsienyje, iš to kylantys stereotipai ir neigiami vertinimai trukdo mūsų šaliai pasiekti užsibrėžtus tikslus. Nuo pat Nepriklausomybės atkūrimo laikų veikėme be Lietuvos pristatymo užsienyje strategijos, nebuvo aiškūs Lietuvos prisistatymo tikslai, siektini rodikliai. Trūko Lietuvos pristatymą vienijančios temos, aiškaus plano, kokiose šalyse užsienyje turime telkti savo išteklius. Dabar turime išgrynintas valstybės sritis, komunikacijos gaires, kaip kalbėti apie Lietuvą užsienyje, sudarytas tikslinių šalių užsienyje sąrašas, parengtas 10 metų strategijos įgyvendinimo ir 3 metų taktinis veiksmų planas. Laikas pasauliui pristatyti modernios Lietuvos veiklą“, – sako Vyriausybės kanclerio pirmasis pavaduotojas Lukas Savickas.

Į strategijos rengimą buvo įtrauktos šalies institucijos, aktyviausiai vykdančios šalies pristatymo veiklas užsienyje: Vyriausybės kanceliarija, Užsienio reikalų ministerija, Ekonomikos ir inovacijų ministerija, Kultūros ministerija, VšĮ „Versli Lietuva“, VšĮ „Investuok Lietuvoje“, Lietuvos kultūros institutas, VšĮ „Keliauk Lietuvoje“. Šių institucijų atstovai aktyviai prisidėjo prie dokumento rengimo ir rezultatų tvirtinimo. Lietuvos įvaizdžio strateginė taryba, kurios nariai yra verslo, komunikacijos asociacijų, ministerijų ir kitų institucijų atstovai, teikė rekomendacinio pobūdžio pastabas dėl rengiamo dokumento. „Į projektą siekėme įtraukti kuo platesnį ratą Lietuvos pristatymu užsienyje suinteresuotų grupių – tik tai gali garantuoti, kad strategija bus naudojama ir nenuguls į stalčių. Nors strategija skirta šalies institucijoms, tikimės, kad bendras pozicionavimas Open for Co-creation ilgainiui taps visos Lietuvos žinute užsieniui“, – įsitikinęs L. Savickas.

„Įprastai pasaulio šalys savo komunikacijoje demonstruoja egocentriškumą – komunikuoja iš savo perspektyvos. Pasirinkę Open for Co-creation pozicionavimą, siekiame išsiskirti kalbėdami apie tai, ką galime su pasauliu sukurti kartu – būdami atviri, veržlūs ir bendradarbiaujantys. Norime, kad mūsų prisistatymas būtų ne savitikslė pagyra, bet atneštų pamatuojamą naudą pritraukiant į Lietuvą daugiau investicijų, turistų, talentų ir prisidėtų didinant eksporto apimtį“, – taip su naująja strategija  siejamus lūkesčius apibūdina UAB „Synthesis Consulting Group“ vyriausiasis strategas Gediminas Užkuraitis.

„Veržlumas yra pamatinė vertybė, vedanti mus į priekį. Norime pranešti – mūsų šalies profesionalai talentingi, trokštantys iššūkių, gebantys lanksčiai reaguoti į besikeičiančią aplinką. Valstybė gali pasiūlyti sprendimų greitį, individualų požiūrį į investuotojų poreikius. Lietuvoje yra viskas, ko reikia subalansuotam gyvenimui, todėl Lietuva yra šalis, kurią verta rinktis“, – neabejotiną strategijos naudą pabrėžia Tomas Ramanauskas, agentūros „New!“ kūrybos direktorius.

Šių metų rugsėjo pradžioje strategija buvo pristatyta šalies institucijoms, Pasaulio lietuvių bendruomenei, tinklo „Global Lithuanian Leaders“, Lietuvos komunikacijos asociacijų nariams. Rugpjūčio 26 d. Lietuvos įvaizdžio tarybos nariams pritarus strategijai, rugsėjo 9 d. ji bus pristatyta Vyriausybės pasitarime.

Strategiją Vyriausybės kanceliarijos užsakymu parengė ūkio subjektų grupė – UAB „New Agency“, UAB „Synthesis Consulting Group“, MB „Blue Oceans PR“ ir UAB „SuperYou“. Prie strategijos dirbo vienas garsiausių prekės ženklų metodologijos, reitingų sudarytojas Simonas Anholtas, Estijos rinkodaros ekspertė Eva Kristiina Ponomarjov. Strategijos įgyvendinimą koordinuos Vyriausybės kanceliarijos Lietuvos įvaizdžio grupė. Artimiausiu metu planuojama skelbti vizualinio identiteto konkursą.

Su strategija galite susipažinti čia.

Lietuvos pristatymo užsienyje 2020–2030 m. strategija yra Europos Sąjungos projekto „Vieningos, viešuosius interesus atitinkančios ir į rezultatus orientuotos Lietuvos pristatymo užsienyje sistemos sukūrimas“ dalis. Pagrindinis strategijos tikslas – pagerinti Lietuvos pristatymo užsienyje veiklų įgyvendinimo kokybę, siekti efektyviau naudoti valstybės išteklius veikloms, susijusioms su Lietuvos pristatymu užsienyje, sukuriant efektyvią ir į rezultatus orientuotą Lietuvos pristatymo užsienyje sistemą. Šios sistemos kertinės dalys yra Lietuvos įvaizdžio stebėsenos ir analizės sistema, šalies pristatymo užsienyje strategija ir viešojo sektoriaus specialistų, kurių veikla siejasi su šalies pristatymo užsienyje veiklomis, kompetencijų tobulinimas.