Valstybės tarnautojas turi atitikti šiuos specialius reikalavimus:
- turėti aukštąjį universitetinį ar jam prilygintą socialinių mokslų studijų srities išsilavinimą;
- turėti ne mažesnę kaip 1 metų darbo patirtį viešojo administravimo ar asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo srityje;
- būti susipažinęs su Lietuvos Respublikos įstatymais, Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmenų aptarnavimą, jų prašymų ir skundų nagrinėjimą; administracinių paslaugų teikimą;
- mokėti kaupti, sisteminti, apibendrinti informaciją ir ją panaudoti rengiant išvadas, gebėti nustatyti pagrindines problemas, siūlyti sprendimų variantus, sklandžiai dėstyti mintis raštu ir žodžiu, rengti išvadas ir pasiūlymus;
- išmanyti teisės aktų rengimo ir raštvedybos taisykles;
- išmanyti pagrindinius žmogiškųjų išteklių valdymo principus, suprasti organizacijos finansinės apskaitos mechanizmus ir kontrolę, išmanyti pagrindinius programų ir projektų valdymo principus;
- mokėti vieną užsienio kalbą (anglų, vokiečių, prancūzų) B1 lygiu pagal Europasą;
- mokėti dirbti su Microsoft Office programiniu paketu.
Valstybės tarnautojas atlieka šias funkcijas:
- nagrinėja asmenų prašymus ir skundus, adresuotus Vyriausybei, Ministrui Pirmininkui, Vyriausybės kanceliarijai, Vyriausybės Peticijų komisijai (nepripažintus peticijomis), rengia ir teikia atsakymus asmenims arba organizuoja jų nagrinėjimą;
- nagrinėja Respublikos Prezidento kanceliarijos, Seimo komitetų, Seimo narių ir Seimo kanceliarijos persiųstuose Vyriausybei, Ministrui Pirmininkui, Vyriausybės kanceliarijai asmenų prašymuose ir skunduose keliamus klausimus, rengia ir teikia į juos atsakymus arba organizuoja jų nagrinėjimą;
- atsako į asmenų paklausimus, pateiktus telefonu, elektroniniu paštu ir interneto svetainėje, į kuriuos galima atsakyti nedelsiant;
- konsultuoja asmenis ir teikia teisės aktų nustatytą informaciją apie Vyriausybės, Ministro Pirmininko ir Vyriausybės kanceliariją veiklą;
- organizuoja Vyriausybės narių, Ministro Pirmininko politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų vykdomą asmenų priėmimą Vyriausybės priimamajame;, priima asmenis Vyriausybės Priimamajame, jų prašymus ir skundus;
- renka, analizuoja ir vertina telefonu gautą informaciją asmenų aptarnavimo, prašymų ir skundų nagrinėjimo srityje, rengia ir teikia skyriaus vedėjui išvadas ir pasiūlymus dėl kuruojamų sričių klausimų sprendimo;
- teikia valstybės ir savivaldybių institucijoms ir įstaigoms konsultacijas asmenų aptarnavimo, jų prašymų ir skundų nagrinėjimo bei juose išdėstytų problemų sprendimo klausimais;
- atlieka kitas Vyriausybės darbo reglamente, Vyriausybės kanceliarijos, skyriaus nuostatuose nurodytas funkcijas, vykdo kitus Ministro Pirmininko, Vyriausybės kanclerio, jo pavaduotojų, skyriaus vedėjo pavedimus ir nurodymus;
- skyriaus vedėjo pavedimu pavaduoja kitus skyriaus valstybės tarnautojus, kai jų nėra.