Darbuotojas turi atitikti šiuos specialius reikalavimus:
- būti įgijęs aukštąjį universitetinį arba jam prilygintą išsilavinimą;
- turėti ne mažesnę kaip 2 metų darbo patirtį projektų valdymo srityje;
- būti susipažinęs su Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais Vyriausybės ir Vyriausybės kanceliarijos darbą;
- išmanyti teisės aktų rengimo taisykles ir sugebėti rengti tvarkomuosius, organizacinius dokumentus ir teisės aktų projektus;
- išmanyti projektinio valdymo principus;
- mokėti kaupti, sisteminti, apibendrinti informaciją ir ją panaudoti priimant sprendimus, gebėti analizuoti didelės apimties informaciją, gebėti nustatyti loginius priežastinius ryšius, apibrėžti sudėtingas problemas ir vertinti jų sprendimo alternatyvas;
- sklandžiai dėstyti mintis raštu ir žodžiu, rengti išvadas ir pasiūlymus;
- turėti patirties sprendžiant kompleksines problemas, gebėti spręsti konfliktines situacijas, būti atspariam neapibrėžtumui ir stresui;
- turėti puikius bendravimo įgūdžius, gebėti telkti komandą bendram tikslui ir formuluoti užduotis;
- gebėti komunikuoti ir dirbti su suinteresuotomis šalimis;
- išmanyti viešųjų reikalų (angl. public affairs) valdymą;
- gebėti savarankiškai planuoti ir organizuoti darbą;
- mokėti vieną užsienio kalbą (anglų, prancūzų arba vokiečių) B2 lygiu pagal Europasą.
Darbuotojas atlieka šias funkcijas:
- pagal kompetenciją inicijuoja su priskirtais Pokyčių projektais susijusių socialinių ir ekonominių problemų analizę ir jos sprendimų alternatyvų vertinimą;
- vadovaudamasis projektinio valdymo principais, planuoja paskirtų Pokyčių projektų įgyvendinimo priemones, organizuoja ir kontroliuoja jų įgyvendinimą bei atsako už suplanuotų rezultatų pasiekimą laiku;
- telkia ir formuoja tarpinstitucines komandas su ministerijomis ir kitomis viešojo valdymo institucijomis, atsakingomis už priskirtų pokyčių projektų priemonių įgyvendinimą, teikia metodologinę ir ekspertinę pagalbą;
- vertina priskirtų pokyčių projektų įgyvendinimo rizikas ir teikia pasiūlymus, kaip jas sumažinti;
- vykdo priskirtų pokyčių projektų tarpinių rezultatų, asignavimų panaudojimo ir veiklų įgyvendinimo stebėseną;
- organizuoja priskirtų pokyčių projektų įgyvendinimo pažangos aptarimus ir teikia pasiūlymus, kaip spręsti iškilusias problemas;
- sprendžia iškilusius tarpinstitucinius nesutarimus ir prireikus formuoja pozicijas Vyriausybei;
- rengia metodinius dokumentus pokyčių valdymo srityje ir teikia konsultacijas ministerijoms ir kitoms Vyriausybei atskaitingoms institucijoms dėl pokyčių valdymo sistemos kūrimo;
- teikia ministerijoms metodologinę pagalbą dėl pokyčių projektų įgyvendinimo planavimo ir organizavimo;
- iniciatyviai bendradarbiauja su suinteresuotomis šalimis derinant pozicijas, komunikuojant paskirtų įgyvendinti Vyriausybės struktūrinių reformų ir kitų sisteminių darbų įgyvendinimo pažangos klausimais;
- organizuoja jam priskirtų jaunesniųjų projektų vadovų darbą – nustato konkrečias užduotis, susijusias su priskirtų pokyčių projektų įgyvendinimu, ir kontroliuoja jų atlikimą;
- pagal kompetenciją teikia konsultacijas Ministro Pirmininko politinio (asmeninio) pasitikėjimo ir Vyriausybės kanceliarijos valstybės tarnautojams įstatymų ir kitų teisės aktų taikymo bei priskirtų įgyvendinti Vyriausybės struktūrinių reformų ir kitų sisteminių darbų įgyvendinimo klausimais;
- pagal kompetenciją dalyvauja Vyriausybės posėdžiuose, Vyriausybės pasitarimuose, Vyriausybės komitetų posėdžiuose, darbo grupėse, taip pat pasitarimuose pas Ministrą Pirmininką, Vyriausybės kanclerį, kitose institucijose ir įstaigose;
- pagal kompetenciją atlieka kitas Vyriausybės darbo reglamente, Vyriausybės kanceliarijos nuostatuose, Vyriausybės kanceliarijos reglamente nurodytas funkcijas ir vykdo kitus nenuolatinio pobūdžio Ministro Pirmininko, Vyriausybės kanclerio, jo pavaduotojų, grupės vyriausiojo patarėjo, grupės vyriausiojo projektų vadovo pavedimus ir nurodymus.