Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


Vyriausybė stiprina kovą su šešėliu transporto sektoriuje

Data

2019 12 23

Įvertinimas
0
vezejai.jpg

Atsižvelgdama į Vyriausybės pastangas kovoti su šešėline ekonomika, Transporto saugos administracija (LTSA) parengė naują duomenų pateikimo tvarką, kuri bus taikoma skaitmeninių tachografų naudotojams.  2020 metais visi šalies kelių transporto priemonių savininkai, kuriose naudojami skaitmeniniai tachografai, iš jų nuskaitomus ir vairuotojų kortelių duomenis kas ketvirtį privalės teikti į bendrą stebėsenos ir informavimo valstybės informacinę sistemą „Vektra“. Ši naujovė įsigalios 2020 m. sausio 1 d., o duomenų pateikimo pradžia numatoma liepos 1 dieną.

Vyriausybės šešėlinės ekonomikos mažinimo komisijos tikslas – mažinti neteisėtos veiklos apimtis. Reikalavimas kas ketvirtį teikti į sistemą duomenis sumažins administracinę naštą verslui, padės ginti vairuotojų teises ir bus naudingas teisėsaugos, reguliavimo, patikros, mokesčių institucijoms, kurios vienoje vietoje ras informaciją, reikalingą jų vykdomai veiklai.

Lietuva yra pirmoji Europos Sąjungos valstybė, kurioje vienoje sistemoje bus kaupiami ir analizuojami šalies transporto įmonių periodiškai pateikiami skaitmeninių tachografų duomenys. Stebėsenos ir informavimo valstybės informacinė sistema „Vektra“ taip pat galės būti naudojama kaip tachografų ir vairuotojų kortelių duomenų talpykla, kadangi įmonės duomenis galės įkelti ir saugoti iki privalomo pateikimo, o pateikti duomenys bus saugomi trejus metus.

Transporto sektorius yra vienas rizikingiausių dėl nelegalaus, nedeklaruoto darbo. Tarp dažniausiai transporto įmonėse nustatomų pažeidimų – darbo laiko apskaita, kai pateikiami neteisingi duomenys apie vairavimo ar poilsio trukmę. Galimybė patikrinti tachografų duomenis atskiroje informacinėje sistemoje padės ginti vairuotojų darbo teises sprendžiant darbo ginčus, o darbo inspektoriams – identifikuoti rizikingas transporto įmones, atlikti jose patikrinimus ir nustačius pažeidimus bausti nesąžiningus darbdavius.

Naujoji duomenų pateikimo tvarka bus aktuali daugiau kaip 7000 įmonių ir apie 70000 vairuotojų.