Šalies pristatymą užsienyje koordinuos Vyriausybės kanceliarija

Data

2018 06 25

Įvertinimas
0
veliaveles .jpg

Lietuvos Respublikos Vyriausybės strateginių projektų aptarimui skirtame posėdyje nacionaliniu šalies pristatymo užsienyje koordinatoriumi patvirtintas Vyriausybės kanceliarijos Lietuvos įvaizdžio skyrius.

Vyriausybės kancleris Algirdas Stončaitis pažymėjo, kad esama šalies pristatymo užsienyje situacija nebetenkina. Lietuvos institucijos skiria didžiulius biudžetus šaliai užsienyje pristatyti, tačiau rezultatas galėtų būti geresnis.

„Lietuva iki šiol neturi aiškios žinutės pasauliui – save pristatome per daugybę dimensijų. Giriame gamtą, pasiekimus inovacijų, inžinerijos, biotechnologijų srityje, minime viešojo interneto greitį, tačiau vieningos komunikacijos sistemos nėra. Galima teigti, kad Lietuvos įvaizdis kiekvienu atveju vis kitoks“, – teigė Vyriausybės kancleris.

Lietuva šalies prekės ženklo kūrimo darbus pradėjo 2006 metais, tačiau jie nebuvo sėkmingi, o 2009 metais, prasidėjus ekonominei krizei, buvo nutraukti. Nuo to laiko nei viena institucija nevykdė šalies pristatymo užsienyje koordinavimo. Kitų šalių patirtys rodo, kad įvaizdžio ir šalies reputacijos kūrimo koordinuotos pastangos valstybėms atneša realios naudos. Kai kurių šalių sėkmės istorijos iš tiesų įkvepiančios: pavyzdžiui, kaimynė Estija jau išsikovojo skaitmeninės šalies pozicijas pasaulyje  ir yra tapatinama su pažangia visuomene.

„Šiandien svarbu siekti, kad šalies pristatymas užsienyje būtų vykdomas koordinuotai. Turime išvengti veiklų dubliavimo, skatinti institucijas bendradarbiauti ir ieškoti veiklų apjungimo galimybių. Tuomet Lietuvos vardas skambės garsiau“, – sakė A. Stončaitis.

Šalies pristatymo koordinatoriui keliamas Lietuvos vertybių išgryninimo tikslas.

 „Šiandien svarbu ne tik atsakyti į klausimą, kas mus išskiria iš kitų šalių bet ir susitarti dėl  šalies vystymosi krypties. Konkurencija pasaulyje aštrėja, tad Lietuvai svarbu ne tik didinti savo atpažįstamumą pasaulyje, stiprinti teigiamas asociacijas, bet ir rasti konkurencingą nišą“, - teigė Vyriausybės kancleris. 

Paskutiniai Lietuvos žinomumo tyrimai buvo atlikti 2006 metais. Visuomenės nuomonės tyrimų kompanijos “Vilmorus” atliktų reprezentatyvių tyrimų duomenimis, tuomet Lietuvos žinomumo vidurkis Europoje siekė 42 proc., Vokietijoje Lietuvos nežinojo 70 proc. šalies gyventojų.

Lietuvos įvaizdžio skyriaus pagrindinis uždavinys – formuoti teigiamą Lietuvos įvaizdį. Šiuo metu skyriuje dirba 4 specialistai, kurie bendradarbiaudami su verslo, kultūros ir kitų institucijų ir organizacijų atstovais koordinuoja ir įgyvendina Lietuvos valstybės atkūrimo šimtmečio minėjimo programą, ruošiasi Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo 30-mečio minėjimui, prisideda prie pagrindinių šalies įvykių komunikacijos koordinavimo.