Nacionalinis bendrųjų funkcijų centras permainas pradės nuo Vyriausybės kanceliarijos

Data

2018 02 07

Įvertinimas
17
Ekonomika 2.jpg

Vyriausybės nutarimu įsteigtas Nacionalinis bendrųjų funkcijų centras, kuris savo darbą pradės nuo Vyriausybės kanceliarijos buhalterinės apskaitos centralizavimo.
Centre bus sutelkta Vyriausybės, ministerijų ir kitų valstybės įstaigų buhalterinė apskaita bei centralizuotas personalo administravimas.
Jau nuo kovo 1 dienos 11 įstaigų bus pradėtas vykdyti pilotinis projektas – centralizuota Vyriausybės kanceliarijos ir Vyriausybės atstovų tarnybų  buhalterinė apskaita. Tai padės patikrinti praktikoje, kaip veikia centralizuotai buhalterinei apskaitai parengti veiklos procesai, nustatyti optimalias duomenų mainų tarp įstaigų ir Centro procedūras.
Nuo 2018 m. liepos 3 d. Nacionaliniame bendrųjų funkcijų centre bus centralizuota 142 biudžetinių įstaigų buhalterinė apskaita ir personalo administravimas.  
Vyriausybės kanceliarijos Strateginių pokyčių grupės vyriausiasis projektų vadovas Antanas Matusa sako, kad šiuo metu Lietuvoje tik labai nedidelė dalis valstybės įstaigų buhalterinę  apskaitą ir personalo administravimą atlieka centralizuotai. „Nors įvairiose mūsų šalies biudžetinėse įstaigose bendrųjų funkcijų paskirtis yra tokia pati, tačiau jos atliekamos skirtingais būdais, informacinės sistemos nesuderintos, procesai nestandartizuoti. Pavyzdžiui, Lietuvoje vienas buhalteris vidutiniškai atlyginimą skaičiuoja 100 darbuotojų, o Estijoje – 1200. Optimizavus procesus, nesidubliuos darbuotojų funkcijos, o iki 2020 m. sukūrus vieningas informacines sistemas ir centralizavus likusių 460 valstybės įstaigų buhalterinės apskaitos ir personalo administravimo funkcijas, bus galima kasmet sutaupyti apie 40 mln. eurų mokesčių mokėtojų lėšų“, – sako A. Matusa.
Bendrųjų funkcijų konsolidavimas pasiteisino tokiose šalyse, kaip Suomija, Estija, Airija, Jungtinė Karalystė, Prancūzija bei įvairiose verslo organizacijose užsienyje ir Lietuvoje.