A.Stončaitis: stiprus valstybės įvaizdis pakelia tautinę savigarbą ir suvienija šalies gyventojus

Data

2018 05 30

Įvertinimas
1
A.Stončaitis.jpg

Vyriausybės kancleris Algirdas Stončaitis pasveikino Vilniuje vykstančios tarptautinės konferencijos „Šalies įvaizdžio kūrimas ir valdymas – kitų šalių patirtys“ dalyvius ir svečius.

Pasak kanclerio, šiandien, kai šalys vis aštriau konkuruoja dėl prekių eksporto, investicijų, talentų bei turistų pritraukimo, įvaizdžio kūrimo ir  reputacijos valdymo problema išlieka kaip niekada opi. Aktyvi ir koordinuota valstybės įvaizdžio kūrimo veikla yra būtina  sėkmingo valstybės buvimo tarptautinėje arenoje sąlyga.  Stiprus teigiamas įvaizdis valstybei padeda pelnyti ne tik kitų valstybių palankumą, bet ir pakelia tautinę savigarbą,  bei suvienija šalies gyventojus, kuriant pasididžiavimo vertą valstybę. 

„Šalies įvaizdžio formavimas tarptautiniu mastu ypač aktualus jaunoms šalims. Menkai žinomoms šalims sunku pritraukti investicijų, talentų, turistų. Galimybė greitai įgyti pripažinimą pasaulyje yra pasiekiama tik įgyvendinus efektyvią įvaizdžio formavimo strategiją“, - atidarydamas konferenciją sakė Vyriausybės kancleris.

Lietuvos Respublikos Vyriausybės Kanceliarijos (LRVK) vadovas pažymėjo, kad įvaizdžio formavimas – tai neatsiejama nacionalinė politikos dalis, viena iš priemonių valstybės vizijai įgyvendinti. Deja, iki šiol visos pastangos formuoti šalies įvaizdį buvo bevaisės ir davė nedaug naudos, nes siunčiant skirtingas žinutes pasauliui, nekuriama vieninga ir aiški Lietuvos tapatybė. Šiuo metu kaip niekad svarbu atsakyti į klausimą, kokia valstybe norime tapti ateityje, kur mūsų išskirtinumas ir stiprybės. Turime kartu pasiekti susitarimą dėl šalies ateities vizijos ir vertybių. Įvertinę globalius pasaulinius procesus, privalome vizionieriškai projektuoti mūsų valstybės ateitį ir jau dabar rasti mūsų šaliai konkurencingą nišą, kurią ji galėtų užimti pasaulyje.  Kanclerio teigimu, siekiamybė, kad į šalies įvaizdžio kūrimą būtų žiūrima kaip į ilgalaikį procesą, kuriam įtakos nedarytų valdžios kaita ar kiti procesai. Būtina sukurti reikalingus įrankius įvaizdžio valdymui – parengti nacionalinę įvaizdžio strategiją, sukurti šalies komunikacijos paketą, didinti specialistų kompetencijas.

Konferenciją „Šalies įvaizdžio kūrimas ir valdymas – kitų šalių patirtys“ organizuoja LRVK Lietuvos  įvaizdžio skyrius. Renginyje pranešimus skaitys Švedijos instituto direktorė Annika Rembe, Jungtinės Karalystės įmonės „GREAT Britain Campaign“ vadovas Conradas Birdas, Estijos įstaigos „Enterprise Estonia“ šalies rinkodaros padalinio vadovė Liisi Toots, Kauno Vytauto Didžiojo universiteto docentas  dr. Aurelijus Zykas ir žinomas Švedijos prekės ženklų konsultantas Marcus Anderssonas.  Pranešėjai pristatys savo šalių prekės ženklų kūrimo ir valdymo procesus, supažindins su svarbiausiais įvaizdžio kūrimo etapais ir skaitmenizavimo įtaka.

Renginyje numatomos ir dvi ekspertų diskusijos. Diskusijoje „Šalies įvaizdis – ne vien tik logotipas?“ mintimis apie šalies ateities viziją dalysis politikai ir komunikacijos specialistai.